Kurutulmuş domatesli roka-parmesan salata

27 Ara

Kötü bir yemeği güzel bir salata yenilebilir kılar fakat iyi bir yemek salatasız hep biraz eksiktir. O yüzden sofrada hep bir salata bulundurmaya özen gösteririm.     ( evet yenilebilecek tüm yeşil şeyleri sevmemle alakası var 🙂 )

Bugünkü yemeğimiz de güzeldi, o yüzden akşam yemeğimizin baya lezzetli geçtiğini söyleyebilirim. Salata olarak bugün menüde kurutulmuş domatesli roka-parmesan salata vardı. Ekşi ikilemim dışında bence gayet güzel oldu. Ama itiraf ediyorum, evde balzamik sirke olsaydı sanırım efsane olacaktı 🙂 Etin yanında harika gidiyor, tavsiye ederim şiddetle.

  • Bir bağ (ya da ne kadar istenirse) roka sapları kesilerek suda bekletilir.
  • 5-6 diş sarımsak soyularak ince ince doğranır.
  • Konservede alınan kurutulmuş domates küçük küçük kesilir. (kuru olanlar çok sert oluyor, ben tercih etmiyorum)
  • Küçük bir teflon tavada sarımsaklar, domatesler ve bir avuç kadar dolmalık fıstık çevrilir.
  • Kokusu çıktıktan, sarımsaklar pembeleştikten sonra altı kapatılır.
  • Rokalar doğranır. Tuzu ve ekşisi ayarlanır. Ben bu seferlik limon koydum.
  • Üstüne pişen malzemeler ve tane mısır eklenir.
  • En sonda üstüne rendelenmiş parmesan peynir eklenir.

Afiyet olsun 🙂

Yorum bırakın