12 Eylül 2010 yazın bir kenara…

13 Eyl

Çocukken, annemle babam üniversite anılarını bir hikaye gibi anlatırdı, ben heyecanla dinlerdim. Hikaye 1970 başlarında geçerdi. Don Kişotlar vardı yeldeğirmenlerine karşı savaşan. Ben sordukça sorardım. Çok naif ama kararlı gelirdi kahramanların yaptıkları, yapmaya çalıştıkları her şey.

Sonra 12 Eylül 1980 gelirdi hikayede. O kısmını hiç sevmezdim. Can acıtırdı çünkü. Kahramanlar, dağılırdı, dağıtılırdı. Fazlasıyla alakadar olurdum, çünkü o insanlar “bir tarihi” yaşamış, “bir tarihi” yaşatmışlardı.

Kişisel ilgim ağır bastı. Üniversitede de politika okudum. Tarih yaşayan insanları daha da yakından inceledim. O insanları merak ettim. İyi ya da kötü koşullardı ama bir dönemin parçalarıydı.

Şimdi tarih 30 yıl sonra tekrar 12 Eylül’ü gösterdi ve bir millet kaderini değiştirdi. Hikayenin can acıtan, Don Kişotları dağıtan kısmı geri geldi. Ve ben o çok merak ettiğim tarihin, hiç istemediğim bir yönünde  parçası oldum.

Yeni bir döneme giriyoruz artık. 12 Eylül 2010, yazın bir kenara…

Bir Yanıt to “12 Eylül 2010 yazın bir kenara…”

  1. Kamil Turşucu 27 Haziran 2011 22:18 #

    Evet, yeni bir tarih, ama epey geç kalan bir dipnot (kendi adıma)…

    “Sezen Aksu” yu “yetmez ama evet” kim seslendirir sence… 🙂 🙂 🙂

    (Bknz:Sezen Aksu şarkılarını kimse coverlamasın! 2 istisna hariç 🙂

Bir Cevap Yazın

